Kombinerad halsduk och luva

Jag har märkt att det är jättetrendigt med "min" gamla yllebylle-rocker-stil nuförtiden.Varannan brutta på stan springer omkring med svart jacka och kängor, smurfmössa, stora halsdukar och stickade långa tjocktröjor! Det är lite roligt tycker jag! Och tji fick du Axel, mina "pundarmössor" är haj fäschön nu sörru!

Jag har även sett att det förekommer kombinerade halsdukar/luvor nu i butikerna(alltså, har de varit och snokat hemma hos mig eller?! ;-P). Men istället för att köpa en, kan man fixa en själv väldigt, väldigt, väldigt enkelt!


Se bara på denna UTMÄRKTA illustration! Hehe. Skratta inte! Vet ni hur svårt det är att rita med pekfingret på touchpaden på laptopen eller?! :'-(



Förklaring:
1.
En lång halsduk, och den får inte vara för smal. 2. Lägg den över huvudet så som bilden visar. 3. Nåla ihop långsidorna bak ner till slutet på nacken ungefär (eller gör en markering där). Sy ihop på avigsidan. 4. Vips har man en luvhalsduk att vira omkring halsen så man ser ut som en jättetrendig ryssgumma! 

OBS! Denna har som ni ser en spetsig alvluva, men de är ju finast ändå tycker jag!


Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0